Merkidentiteit

Het vormgeven van je merk heet brand design. Het is meer dan het ontwerpen van je website, logo of huisstijl. Het gaat om de beleving van jouw merk, je merkwaarde! Die waarde, je merkidentiteit is blijvend en positioneert je stevig in de markt.

Brand & Design

Merkidentiteit

De identiteit van een merk of organisatie is blijvend. Het is dat waar een merk voor staat, wat het uitstraalt, het verhaal achter de product of dienst.

Belangrijke vragen voor je merkidentiteit zijn:

·   Wat straalt mijn merk uit?

·   Op welke kanalen moet dit gebeuren?

·   Welke boodschap brengen we over?

Klein Media is expert in het adviseren en ontwikkelen van een krachtige merkidentiteit. Wij denken met je mee over hoe jouw merkidentiteit het best tot zijn recht komt. Klein Media levert maatwerk zodat de branding van jouw product of dienst optimaal ondersteund is.

Brandbook

Een brandbook vertelt op een inspirerende manier het verhaal van jouw merk. Het beschrijft je merk in woord en beeld in de stijl en toon die bij jouw merk past. Na het vaststellen van je merkidentiteit, je merkpositionering en het creëren van het merkconcept en de merkbeleving wordt het brandbook samengesteld.

Met een brandbook bescherm je de identiteit van je bedrijf. Het is een inspirerend naslagwerk dat je altijd kunt bijstellen aan de vereisten van de tijd. Je kunt het gebruiken als toets voor jezelf of medewerkers, om te kijken of de lopende strategie nog aan je merkidentiteit voldoet.

Een brandbook bestaat drie onderdelen;

  1. Je merk: het verhaal
  • Missie
  • Visie
  • Normen en waarden
  • Klantbeleving
  1. Huisstijl:
    • Logo
    • Kleuren
    • Vormentaal
    • Lettertypes
  2. Communicatie
    • Taal: Engels of Nederlands
    • Toon: formeel/informeel

Klein Media heeft een methode ontwikkeld om een sterke, betekenisvolle merkidentiteit te ontwikkelen. Hierbij zoeken wij naar de congruentie tussen merkidentiteit, -concept en -beleving, waardoor je merk sterk in de markt wordt gezet.

Vraag een vrijblijvende sessie (30 minuten) aan bij Klein Media waarin wij meer vertellen over wat onze methode voor jouw bedrijf kan betekenen.

Leuk weetje;

Het woord branding is afgeleid van het Oudnoorse woord ‘brandr’, dat ‘brandmerken’ betekent. Brandmerken was vroeger het middel waarmee eigenaren van vee hun dieren van elkaar onderscheiden. Het afgeleide woord branding betekent; middel om producten, diensten of organisaties van elkaar te onderscheiden.  

Logo

Je logo is je visitekaartje, het eerste dat mensen zien in woord en/of beeld. Het vertelt wat jouw bedrijf is en waar het voor staat. Je logo onderscheidt jouw bedrijf van de concurrentie. Een logo is een belangrijk middel om te gebruiken in je branding.

Het ontwikkelen van je logo is een proces waar je de tijd voor moet nemen. Beeld, woord, kleur en ontwerp moeten overeenkomen met het imago dat je wilt uitstralen. Met een goed ontwikkeld logo is je merkidentiteit nu en in de toekomst verankerd.

Wat kenmerken van een goed logo:

  • ·     Eenvoudig
  • ·       Origineel
  • ·       Duurzaam
  • ·       Toepasbaar in verschillende settingen
  • ·       Reproduceerbaar
  • ·       Aansprekend

Een goed logo is de basis voor een hele huisstijl.

Wil je ondersteuning bij het ontwikkelen van je logo? Vraag naar de mogelijkheden bij Klein Media

Leuk weetje: Logo komt van het Griekse woord logos, wat woord betekent.

Huisstijl

Uniek, zichtbaar & aansprekend. Jouw huisstijl is wat jouw doelgroep leest, ziet en hoort van je.Van briefpapier tot reclamemateriaal, van website tot hoe je de telefoon opneemt, alles moet doordrenkt zijn van je eigen huisstijl.

Een consistente huisstijl laat de identiteit van je bedrijf zien. Door een duidelijke en herkenbare huisstijl te hebben, versterk je de naamsbekendheid van je bedrijf.

Met een professionele en herkenbare huisstijl onderscheid je je van je concurrentie en vergroot je het vertrouwen van de klant. Het zorgt voor een betere presentatie van jouw bedrijf en is daarom erg belangrijk

Een goede huisstijl bestaat uit een mix of alle van de volgende elementen;

·       Logo

·       Lettertypen

·       Kleur

·       Vorm

·       Visuele elementen

·       Eigen ‘toon’

·       Eigen merk

·       Huisstijlregels

Klein Media heeft een basispakket voor huisstijl ontwikkeld. Deze kan altijd uitgebreid worden. Vraag naar de mogelijkheden.


Webdesign

Klein Media is expert op het gebied van maatwerk webdesign. We zorgen dat jouw website een uniek ontwerp krijgt waar de merkidentiteit van jouw organisatie centraal staat. Dit gaat verder dan alleen een grafisch ontwerp; functionaliteiten, technische mogelijkheden, digitale trends en gebruikerservaringen nemen wij mee in het ontwerp.

 Duurzame, innovatieve & creatieve verpakkingen

Een verpakking is niet alleen functioneel. Naast het beschermen van het product, verleidt een verpakking de klant en straalt jouw boodschap uit. Een verpakking heeft een informatieve en communicatieve functie, waarmee je je kunt onderscheiden. Klein Media denkt graag mee met het ontwerpen van duurzame, creatieve en innovatieve verpakkingen die aansluiten bij jouw doelgroep(en) en huisstijl. Onze  verpakkingsdesign versterkt jouw merkidentiteit. Wij brengen boodschap, stijl en merkbeleving samen in de vormgeving.

Teruggebeld worden?

  • Oudezijds Achterburgwal 237
    1012DL Amsterdam
  • +31(0)20-370 2780
  • hallo@kleinmedia.nl