Klein Media is jouw partner in SEO (Search Engine Optimization). Een professionele website op maat maakt meer kans op een hogere ranking in Google. Klein Media is specialist in het ontwerpen van professionele websites met een eigen look & feel.
Werkwijze
Analyse:
Op basis van het advertentiebudget, de wensen en doelstellingen maakt Klein Media het zoekmachine marketing project concreet.
Gedurende de briefing en de kickoff komen de volgende vragen aan bod:
- Waar en hoe zoekt de doelgroep naar oplossingen?
- Hoe gaan we dit oplossen en met welke webpagina’s?
Klein Media start ieder project met een uitgebreide research naar de doelgroep en daarbij horende trends en zoekwoorden. Het research rapport vormt de basis voor een concrete en heldere debriefing. Hierbij presenteren we een persoonlijke zoekmachine optimalisatie strategie die het beste past bij jouw budget en wensen.
Monitoring van je ranking in Google:
Na de briefing en akkoord gaat onze SEO expert aan de slag met het uitmeten van je website. Meten is weten en data speelt een grote rol in het nemen van strategische beslissingen in het ontwerp. Google Analytics is een van de tools die onze SEO expert inzet om belangrijke acties te kunnen meten.
Aan de slag met On-page en Off-Page SEO:
Bij aanschaf van een zoekmachine pakket van Klein Media ontvang je maandelijks een overzicht van de behaalde resultaten. Wij voeren maandelijks een combinatie van On-page en Off-page SEO door om blijvend hoger in Google te komen. Het continu monitoren van de ranking is belangrijk om op trends te kunnen inspelen. Klein Media maakt gebruik van de SEO Powersuite toolset om de organische groei te monitoren. Er zijn veel tools beschikbaar in diverse prijscategorieen. Vraag naar de mogelijkheden.
Optimaliseren:
De waardering van je bedrijf is mede afhankelijk van een hoge ranking in zoekmachines. Zoekmachine optimalisatie van je website zal je concurrentiepositie verstevigen. Dit vereist wel een continu monitoring en eventueel bijwerken van je website. Resultaten van SEO zijn meestal na weken merkbaar. Regelmatige monitoring en bijstelling zorgt ervoor dat je bovenaan zichtbaar blijft in Google en creëert een sterke concurrentiepositie.
Linkbuilding uitbesteden:
Bij zoekmachine optimalisatie hoort linkbuilding. Linkbuilding is het genereren van links vanaf externe webpagina’s naar een specifieke website, met het doel een hogere ranking voor zoekmachines zoals Google te behalen. Het is de meest tijdrovende en uitdagende taak die bij zoekmachine optimalisatie hoort. Daarom is het uitbesteden van linkbuilding een verstandige keuze. Klein Media werkt met een SEO expert die hiermee ruim 10 jaar ervaring heeft in verschillende branches; Webshops, Food, Verzekeringen, Startups, MKB en Multinationals.
Leuk feitje: Ruim 165.000.000 links verwijzen naar Google.nl. Bron: Ahrefs.com
SEO Webteksten:
Zonder tekst kan Google jouw website niet goed indexeren. Zoekmachine geoptimaliseerde teksten zorgen voor een hogere ranking in Google. SEO webteksten zijn gebaseerd op onderzoek en een aantal bepalende principes die het voor zoekmachines makkelijker maakt om te crawlen. Klein Media biedt professionele SEO webteksten aan tegen aantrekkelijke tarieven.
Leuk feitje: Google top 5 posities hebben bijna altijd 400+ woorden op de webpagina. Bron: Ahrefs.com.
SEO WordPress:
Indien je website gebouwd is in WordPress is het belangrijk om de juiste tools en instellingen te gebruiken om hoger in Google te komen. Gelukkig heeft WordPress kant en klare plugins die hierbij assisteren. Klein Media maakt graag gebruik van Yoast SEO of RankMath SEO. Deze tools maken het aanzienlijk gemakkelijk voor onze klanten om de WordPress website zelf gedeeltelijk zoekmachine vriendelijk in te stellen.
Leuk feitje: Yoast SEO is van Neerlandsche trots. Joost de Valk heeft Yoast in 2006 opgericht. Bron: Yoast
Zoekmachine marketing
Zoekmachine marketing is de benaming voor het optimaliseren van zowel de betaalde en niet betaalde zoekresultaten in zoekmachines. Voor zoekmachine optimalisatie wordt veelal de afkorting SEO (Search Engine Optimization) gebruikt en voor het adverteren op zoekmachines SEA (Search Engine Advertising). Wil je op korte termijn resultaat dan is het interessant om aan de slag te gaan met SEA. Wil je investeren op de langere termijn dan is SEO belangrijk.
Wij adviseren natuurlijk beiden!
Leuk feitje: Google Adwords heeft in 2019 een omzet behaald van meer dan €180.000.000.000,-. Dat zijn maar liefst 12 getallen. Bron: Forbes